Solen lyser mellan grenarna på ett gammalt träd.
Foto: Jeremy Bishop

Vuxen

i livets alla skeden och åldrar

Upptäck kyrkan i appen Kyrkguiden

Med hjälp av Kyrkguiden kan du upptäcka mer än 3 000 kyrkor och platser. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang.

Läs mer om appen

TRO VÄXA LEVA

Vad tror du på? Och varför gör du det? När du utforskar frågor om din egen tro får du en möjlighet att växa som människa och förstå dig själv på ett nytt sätt.

En kvinnlig diakon med grön frimärksskjorta och diakonemblem om halsen sitter i en fåtölj och samtalar med en annan kvinna.

Samtal om tro

Vill du tala med någon om din tro

Pilgrimsvandrare i skog

Pilgrimsvandringar

Att röra på sig är skönt och nyttigt. Att pilgrimsvandra kan bli en ny upplevelse, en inre vandring i den yttre vandringens form, ett sökande efter livets djup.

Onsdagsträffar i Spånga församlingshus

Varannan onsdagseftermiddag öppnar vi upp med andakt, sång, musik, föredrag, kaffe och gemenskap

Rinkeby församlingsgård

Välkommen in för en lugn stund! Ta en fika och sitt ner en stund.

Saknad

Samtal om sorg

Varje människa är unik och ingen kan i egentlig mening dela den sorg jag har. Ibland kan det ändå vara en hjälp att få dela sina tankar och erfarenheter med någon eller några som är i samma situation. I andras känslor kan jag känna igen mig själv

Garn i olika färg

Hantverk och skapande

Församlingen har hantverksgrupp i Kista och hantverkscafé i Spånga. Varmt välkommen du också!

Rättvisemärkt

Visste du att du kan köpa Fairtrade-märkta (Rättvisemärkta) varor i Kista kyrka och Spånga församlingshus. Dessutom har vi en secondhandbutik i Kista kyrka med många fynd!