Våra församlingar

Här hittar du alla församlingar i Örebro pastorat listade i bokstavsordning. Har du en fråga? Välkommen att kontakta oss på 019-15 45 00.

Tre små tjejer hoppar hage utomhus.

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling ligger i södra Örebro och är en del av Svenska kyrkan i Örebro pastorat. I församlingen finns plats för liv, hopp och tro i gudstjänst och vardag. Här finns utrymme för möten, utmaningar, kraft och växande.

Almby församling

Almby församling i sydöstra Örebro består av gudstjänstgemenskaperna i Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här kan du läsa mer om verksamhet och gudstjänster.

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Edsberg och Mosjö-Täby är två församlingar i sydvästra delarna av Örebro pastorat. Här finns levande landsbygd, medeltida kyrkor och engagerade församlingsbor som ger plats för gudsmöten i vardag och fest. Välkommen in!

Längbro församling

– din kyrka på väster i Örebro. Strax intill Karslundsskogen och den vackra naturen, men samtidigt med ena foten i stadsbyggelsen på väster – där hittar du Längbro församling i Örebro. Längbro är en mötesplats för alla! Här kan t. ex. barnen leka i våra fina grönområden och i vår lekpark. Men miljön inbjuder också till en stund av stillhet. Varmt välkommen hit!

Mikaels församling

Vi vill vara en växtplats där människor får växa i kristen tro, dela gemenskap och hitta sin plats i Guds plan för världen.

Bilden visar S:t Nicolai kyrka i centrala Örebro och ett ballongsläpp.

Nikolai församling

Varmt välkommen till vår levande, öppna citykyrka i Örebro! S:t Nicolai kyrka ligger vid Stortorget i centrala Örebro och här möts tusentals människor varje vecka. Några kommer in i kyrkan för att tända ett ljus, andra för att besöka Café Nikolai och vår populära barnverksamhet, vi har ett rikt och stort ungdoms- och konfirmandarbete och ett härligt musik- och gudstjänstliv.

Olaus Petri församling

– kyrkan på norr i Örebro!

Kontakt

Här hittar du kontaktuppgifter till alla anställda i Svenska kyrkan i Örebro. Vet du inte vem du ska kontakta, har du en allmän fråga eller vill du boka dop, vigsel eller begravning? I så fall kontaktar du informationsservice på telefon 019-15 45 00.