Foto: Strateg

Körer mest för barn

Här hittar du körer och musik för barn hos Svenska kyrkan i Örebro. I våra åtta församlingar hittar du alltifrån babysång-grupper till barnkörer och musiklek!

Gemensamt för de körerna och musikgrupper som presenteras här, är att de framför allt vänder sig till barn upp till cirka tolv år. Är du äldre än så, kolla gärna in vår musikverksamhet inriktad på ungdomar eller vuxna.

Babycafé med sångsamling, tisdagar i Adolfsbergs kyrka

Välkommen till mötesplatser i lugn och mysig miljö på dagtid för dig med det lilla barnet som är 2-6 månader samt 6-10 månader. Ingen anmälan - bara att dyka upp!

Almby kyrkas barnkörer: Lillkören och Almby kids!

För barn i förskoleklass-åk 3 finns två barnkörer: Almby lillkör för de yngre barnen och Almby Kids! för de äldre barnen.

Tecknade noter

Musik för barn och unga i Nikolai

I Nikolai församling finns musikstunder och körer för barn och unga i olika åldrar! Välkommen!

Barnkörerna i Adolfsbergs kyrka

I Adolfsbergs kyrka finns 3 olika körer för sångglada barn från 5 år och uppåt. För mer information och anmälan, kontakta Titti Ångman, 019-15 47 85. Barnkörerna har sista körövningen för höstterminen den 5/12: Selma och Jacobina samt 6/12 Caisa. Vårterminen startar igen 16/1 Selma och Jacobina samt 17/1 Caisa.

Olaus Petri Gosskör

Kör för pojkar från 8 år. Torsdagar 16.30–18.00.

Olaus Petri Ceciliakören

Kör för flickor från 8 år. Tisdagar 16.30–18.00.

Olaus Petri Barnkör

Kör för barn som är 5–7 år. Onsdagar 17.00–17.30.

Kör för dig i årskurs 3-6: barnkören MichelAngelo Mikael

Vi tränar vår sångröst och vår musikalitet. Vi tränar språk, inlevelse och känsla. Vi vänjer oss vid att framträda. Vi blir ett sammansvetsat gäng där alla behövs!

Barnkören Glad ton i S:t Mikaels kyrka

Kom och sjung!​​ Gillar du sång, lek, dans och pyssel? Är du mellan 5-8 år? Då är barnkören Glad ton något för dig!

Sång- och dramagrupp i Almby

Vi sjunger och spelar teater tillsammans varje vecka. Ett par gånger per termin medverkar vi i en gudstjänst.

Babysång och andra grupper för barn

Sommarkollo i Längbro 2015, barn, lek, grupp

Grupper mest för barn

Letar du efter barnaktiviteter i Örebro? Svenska kyrkan har allt från öppen förskola och babymassage till skaparklubbar, pappis, körer och en massa annat kul.

Bild på babysång

Babysång

Babysång är för små barn och deras föräldrar. Här sjunger vi enkla sånger och upplever musik tillsammans. Du hittar babysång och -rytmik på Svenska kyrkans öppna förskolor i Örebro.