Foto: Ulla-Carin Ekblom

Musik

Vill du gå på konsert eller är du kanske sugen på att börja sjunga i någon av våra 35 olika körer? Här hittar du information om körer och konserter hos Svenska kyrkan i Örebro.

Musikutbudet är stort i Örebro pastorat. Förutom musiken som framförs i samband med gudstjänsterna, har vi dessutom ofta konserter i våra kyrkor och kapell. I våra åtta församlingar finns cirka 35 körer för alla åldrar och kunskapsnivåer – från babysång till barnkör, syskonsång, ungomskör, vuxenkör och seniorkör. I vissa av våra körer krävs god notläsningsförmåga, i andra behövs inga förkunskaper. Hoppas du hittar någon som passar dig! Förutom körerna, har vi också orkestrar och musikgrupper i vår verksamhet.

35 körer – välj den som passar dig

I våra åtta församlingar finns cirka 35 körer för alla åldrar och kunskapsnivåer. Här hittar du alla körer.

Bilden visar körsångarna Jan Rönnkvist, som sjunger i Vox Alma, och Sara Björnmo, som sjunger i Olaus Petri Cantores.

Körer mest för vuxna

Sjung i kör i Örebro! Svenska kyrkan Örebro pastorat har totalt cirka 35 körer, varav 20 är vuxenkörer. Vilken av dem passar dig?

Bilden visar två glada körsångare efter en utomhuskonsert, där en av sångarna bär en kasse med texten "Uppskattad körsångare".

Körer mest för unga

Att sjunga i kör är ett teamarbete, där alla är viktiga. Är du nyfiken på musik, kompisar, utmaningar och kanske en och annan körresa eller turné? Kolla in de av våra körer som vänder sig mest till unga.

Körer mest för barn

Här hittar du körer och musik med inriktningen "Mest för barn". Vi har alltifrån flera babysångsgrupper till barnkörer och musiklek - välkommen att musicera tillsammans med oss!

Örebro Kammarstråkar med dirigent Olof Ericsson.

Orkestrar och musikgrupper

Spelar du fiol, cello eller kanske ett blåsinstrument? Är du sugen på att musicera tillsammans med andra? Då har du kommit rätt!