Finskspråkig verksamhet - Suomenkielinen toiminta

Svenska kyrkan är för alla och därför ligger det också i vårt uppdrag att se till att sprida evangeliet på fler språk än det svenska språket. I Norrköping finns en omfattande finskspråkig verksamhet.

Sverigefinska telefonjouren utökar sina tjänster

Från och med den 1 november 2021 utökar Svenska kyrkans sverigefinska telefonjour sina tjänster.

Nu går det även att skicka digitala brev samt att chatta.

Telefonjouren är öppen varje kväll kl 21:00–23:00.

Torsdagar och söndagar kl 18:00–20:00 går det också att chatta med en utbildad jourmedarbetare.

Det finns även möjlighet att skicka digitala brev dygnet runt. Breven besvaras inom 24 timmar.

Kolme graafista kuvaa caatista, puhelimesta ja nettikirjeestä.

Palveleva puhelin

I Sverigefinska telefonjouren kan du prata finska, chatta eller skriva ett digitalt brev. Ruotsin kirkon keskusteluapu ja kriisipuhelin. Voit soittaa, lähettää nettikirjeen tai chattailla päivystäjän kanssa luottamuksellisesti.