Musik i kyrkan

Svenska kyrkan i Norrköping är en stor musikaktör i staden. Missa inte en härlig konsert i kyrkan! Här hittar du alla våra konserter och musikhändelser.

Våra 30-talet körer bjuder på ett stort antal körkonserter under hela året. Med jämna mellanrum sätts de stora kyrkomusikaliska verken upp och vi har ofta gästande musiker. Varje vecka bjuder vi på lunchkonserter i ett lite mindre format. Orgeln har en stor och framträdande roll och vi erbjuder orgelskola för barn på somrarna. Och inte minst är du välkommen att delta i någon av våra körer, som finns för alla, vare sig du är på avancerad nivå eller helt ny.

Prenumerera på musiknyheter

Välkommen att börja prenumerera på vårt nyhetsbrev om musik och konserter.

Orgelakademi

Prova på att spela orgel en vecka under sommaren! Norrköpings orgelakademi erbjuder barn och ungdomar att prova på orgel, kyrkans stoltaste instrument.

Barn- och ungdomskör

Gillar ditt barn att sjunga? Då kanske ditt barn vill sjunga i barnkör? I Norrköping finns många barn- och ungdomskörer med olika inriktningar och teman. Alla körer är gratis och alla är välkomna!

Vuxenkör

Det finns en kör för alla! Vi har körer på alla nivåer. Att sjunga i kör är främjande för hälsan. Det visar aktuell forskning. Kroppen syresätts, spänningarna släpper och stresshormonerna minskar ...och så har man roligt dessutom!

Orgel

Kyrkorgeln är ett av våra framträdande instrument i Svenska kyrkan. De allra flesta kyrkor har en orgel - titta får du se! Kyrkorgeln brukar ibland kallas Drottningen av instrument.

Någon spelar piano.

Musik till dopet

Dags för dop? Funderar du på vilka sånger och psalmer som ska vara med under dopet? Här nedan har vi listat några klassiker och en del egna favoriter.