Till innehållet Till undermeny

Mönsterås-Fliseryds pastorat

Svenska kyrkan i Mönsterås och Fliseryd finns för Guds och människors skull!

Tron på Jesus ger oss inspiration, kraft och glädje. Vi hämtar den i gudstjänst, bön och lovsång och vi inbjuder alla människor till gemenskapen. Här kan du upptäcka och fördjupa din tro. Vi söker de mest utsatta för att lindra nöden omkring oss. Detta är kyrkan i Mönsterås och Fliseryd. Välkommen hem!

På gång just nu!

Vi söker en lokalvårdare

Just nu söker vi en lokalvårdare på halvtid. Ansök senast 27 sep.

Retreat på Tallviken

Söndag 6/10 startar vi med mässa kl 10.00 i Mönsterås kyrka. Därefter åker vi till Tallviken för tyst retreat som slutar vid ca 17.30 Begränsat antal platser så anmäl dig till anita.liffner@svenskakyrkan.se ange ev. specialkost

Alphakurs

Upptäck kristen tro! 24 sep börjar en nybörjarkurs med undervisning och mycket samtal.

Katekumenat - samtal om liv och tro

Vi delar livsfrågor och tro med varandra

Prosten Jönssons stipendiefond

Ansök senast 30 sep. Bidrag kan ges till vissa utbildningar.

Språkcafé

Behöver du träna din svenska? Välkommen på språkcafé varje tisdag kl 16-17.30 i Mönsterås församlingshem.

Fira gudstjänst

Här hittar du information om alla gudstjänster.

Följ oss på Facebook

På vår Facebooksida ger vi glimtar av vad som händer i våra församlingar och påminner om det du inte får missa!