Gudstjänster

Återkommande gudstjänster

Nedan finns information om de gudstjänster som återkommer regelbundet. Uppehåll kan förekomma mellan terminerna. Se vår kalender för vad som gäller den vecka du är intresserad av.

Söndagsgudstjänster

I Mönsterås kyrka firar vi gudstjänst kl 10 varje söndag och i Fliseryds kyrka kl 16. Gudstjänsterna är traditionella gudstjänster med nattvard på ca 60 min. Efteråt bjuder vi på fika.

Veckomässor

I Mönsterås församlingshem (obs platsen) firar vi veckomässa på tisdagar kl 18 och i Fliseryds kyrka på torsdagar kl 18. Det är enkla gudstjänster med nattvard som varar ca 30 min. Efteråt bjuder vi på fika.

Själavårdsandakt en måndag i månaden

Mån 13 maj och  10 juni kl är det själavårdsandakt i Mönsterås kyrka kl 17.30. Detta är en andakt då vi samlas kring altarringen. Vi får tillfälle att stanna upp inför var vi är i livet med bön och syndabekännelse. Vi får ta emot förlåtelse och gå vidare i frihet.

Morgonbön varje dag kl 8.30

Alla dagar i veckan har vi digital morgonbön kl 8.30 via Zoom på ca 20 min. Måndag till fredag kan man också vara med genom att komma till Mönsterås församlingshem. På en stor bildskärm kan man då se alla som har kopplat upp sig med hjälp av sina datorer.

Om du vill vara med digitalt - klicka på den här länken för att ansluta. Om du inte får den att fungera, öppna Zoom och anslut till mötet med följande koder:

MeetingID 942 0353 0728
Passcode 78 88 51

Du behöver inte registrera något konto eller ha något speciellt program på datorn. Det räcker med att du klickar på möteslänken ovan. Däremot behöver du en webbkamera och en mikrofon till datorn. Om du har en bärbar dator brukar detta vara inbyggt. Om du inte har en dator kan du koppla upp dig med din mobiltelefon. Hör av dig om du vill ha hjälp. Låt inte tekniken bli ett hinder om du vill vara med!

Andakt på äldreboenden

På fredagar kl 15 är det andakt på något av de äldreboenden som ligger i pastoratet. Vi följer ett schema där vi i nämnd ordning besöker Ekåsa, Solhem, Prästkullen och Åshaga. Tre av fyra veckor ansvarar vi, den fjärde veckan kommer Strandakyrkan. I samband med andakten är det också fika. Välkommen med även som utomstående. I vår kalender kan du se vilka fredagar det gäller och var vi är.