Körer

Är du intresserad av att sjunga i kör? Kanske har vi en kör som skulle passa dig. Kontakta respektive körledare för mer information.

Vocalis - inga förkunskaper krävs

Övning onsdagar 18.00-19.30 i Mönsterås församlingshem. Kören sjunger regelbundet i våra gudstjänster. Körledare: Kerstin Linderberg

Go Gospel - inga förkunskaper krävs

Gospelkören övar varannan tisdag (jämna veckor) 18.45-20.15 i Mönsterås församlingshem. Kören sjunger regelbundet i våra gudstjänster, men även vid andra musiktillfällen. Körledare: Katarina Ekwall.

Fliseryds kyrkokör -  inga förkunskaper krävs

Övning torsdagar kl 19:00-20.30 i Fliseryds kyrka. Kören sjunger regelbundet i våra gudstjänster men även vid andra tillfällen som till  exempel Valborgsmässoafton. Körledare: Annika Rydberg, a.w.rydberg@gmail.com, 070-983 85 55.

Vox Nova - för vana sångare

Övning måndagar 18.30-20.30 i Mönsterås församlingshem. För dig med god körvana. Kören har en bred repertoar och sjunger många olika stilar. Vi sjunger regelbundet i våra gudstjänster men även vid andra musiktillfällen. Körledare: Katarina Ekwall.

Sång å dé - för vana sångare

Övning oftast söndagar kl 17.15-18.45 i Mönsterås församlingshem. För dig med god körvana som vill satsa lite extra på sång-och körutveckling. Stämsäkerhet och eget övningsansvar mellan körpassen gäller. Vi sjunger alla möjliga stilar från lovsång till modern rytmisk musik. Körledare: Katarina Ekwall.

Körer för barn

Soul Children

Soul Children träffas varje tisdag kl 16-17 i Mönsterås församlingshem. Det är en är en kör som riktar sig till tweens mellan 10 och16 år. Repertoaren är bred och består bland annat av gospel, pop och soul. Det är ofta rörelser och koreografi till låtarna. Kören vilar på tre ben, det musikaliska, det sociala och det andliga. Musiken står i centrum, men gemenskapen är också viktig och du får möjlighet att lära dig mer om vad kyrkan är och tror.

Soul Kids

Soul Kids träffas varje måndag (jämna veckor) kl 16.30-17.15 i Mönsterås församlingshem. Kören är som Soul Children men anpassad för barn från förskoleklass till årskurs 3.

Soul Children-rörelsen

Soul Children är en del av en rörelse, en stor musikfamilj som finns i Skandinavien och världen och som delvis sjunger samma sånger med samma koreografier. De körer som vill kan enkelt samarbeta och möta andra Soul Children-körer inom Sverige eller utomlands för att utbyta material och erfarenheter. Soul Children arrangerar återkommande festivaler, gatherings och andra event. Läs mer här.

Om du är intresserad av att vara med i Soul Children eller Soul Kids, kontakta Martina Augestrand eller Katarina Ekwall.

Soul Kids och Soul Children