Ideell i Fässberg

Vill du engagera dig som ideell och tillsammans med många andra vara med och bygga Fässbergs församling?

Vill du växa i mötet med andra? Tror du att kyrkan är en av samhällets goda krafter? Då är du kanske redo att ta plats i vårt arbetslag som ideell. När du arbetar för kyrkan sår du ständigt nya frön av hopp och framtidstro.

I Fässbergs församling finns ca 160 personer som engagerar sig ideellt i våra olika verksamheter. Det handlar om alla slags uppgifter, från att hjälpa till med matservering eller musikaktiviteter till integrationsarbete eller trädgårdsskötsel. Vad är dina styrkor? Var skulle din personlighet och dina egenskaper komma till bäst nytta?

Varje generation människor sätter sina frön i kyrkans jord

Vi vill vara en gemenskap som träffas ofta och ser varandra som kollegor. Några gånger om året träffas vi i större grupper och har en fest tillsammans. Det gemensamma för oss alla är att vi vill hjälpa till att bygga en verkligt god kraft i samhället, en kraft som i en orolig värld kan stå för trygghet, kontinuitet och livsglädje.

I fröet finns framtiden!

Många tänker säkert att kyrkan är som en stor ek som planterades för länge sedan. Visst finns det ekar med djupa rötter, men det som gör kyrkan levande och modern är alla de nya plantorna. Varje generation människor sätter sina frön i kyrkans jord, sköter om sina plantor, ger dem näring och kärlek. Så växer kyrkan från en generation till nästa. Visst vill du vara med och plantera några frön och se dem växa och frodas?

När du har bestämt dig för hur du skulle vilja engagera dig är du varmt välkommen att ta kontakt med oss, så pratar vi vidare om hur du kan göra en insats på bästa sätt.