Engagera dig för flyktingar

Vill du göra en insats för nyanlända på Sagåsen? I Migrationsverkets har lokaler i Kållered. Här finns vi som kyrka på plats för att ge människor ett ljus i en väntan som ibland kan bli både lång och svår.

Till Sagåsen i Kållered kommer människor från hela världen. En del har just anlänt och drömmer om en framtid i Sverige, andra står inför det faktum att deras dröm har gått i kras och de sitter inlåsta på förvaret i väntan på att utvisas. Väntan kan bli både lång och svår och vi är många ideella som finns på plats för att på olika sätt göra väntan mer uthärdlig.

Vill du vara med och göra skillnad? Stötta med samtal och gemenskap på förvaret eller kanske dela ut kläder till de som just anlänt efter en lång flykt?

Medmänniska sökes

Förvaret på Aminogatans flyktingboende får besök av representanter från Svenska kyrkan, Röda Korset, Caritas och Amnesty med flera. Vill du vara med?