Foto: OFour, Flickr

Vill du hyra eller låna lokal?

Luleå domkyrkoförsamling har flera lokaler som används vid till exempel dopfika eller minnesstunder. Lokalerna kan också hyras ut externt.

Vad vill du hyra eller låna lokal till?

Olika lokaler kan hyras för olika ändamål. För vissa arrangemang subventionerar församlingen priset, i vissa fall kan du låna lokal gratis. Här kan du läsa mer om vad som gäller för våra olika lokaler.

Priser med mera

Vill du ha information om hyreskostnader med mera? Varmt välkommen att ta kontakt med församlingsexpeditionen, tel. 0920-26 48 60.

Lokaler att låna gratis efter dop eller konfirmation

Ska du ordna ett fika eller annan samling efter dop eller konfirmation? Då får du låna någon av Luleå domkyrkoförsamlings lokaler gratis, om dop- eller konfirmationsgudstjänsten firats i någon av våra kyrkor och om lokalen du önskar låna är ledig när du bokar.

Lokaler som kan hyras för minnesstund

I Hertsökyrkan, Mjölkuddsgården och Örnäsgården finns lokaler som går att hyra för minnesstund. Om den avlidna inte var medlem i Svenska kyrkan, behöver den privatperson som hyr lokalen vara medlem kostnaden är dock lite högre än om den avlidna var medlem i Svenska kyrkan.

Bröllopsparets bil

Lokaler som kan hyras för bröllopsfester

Medlemmar i Svenska kyrkan kan hyra lokal för bröllopsfest. Vill ni gärna ha en bröllopsfest med alkohol, behöver ni söka andra lokaler. Alkohol får inte förekomma i församlingens lokaler (med undantag för nattvard).

Cello

Lokaler att hyra för andra arrangemang

Församlingens lokaler kan hyras även för andra arrangemang än sammankomster i samband med dop, vigsel, konfirmation och begravning. Privatpersoner som hyr ska vara medlemmar i Svenska kyrkan och arrangemanget i sig får inte stå i strid med kyrkans värdegrund.

Lokaler i Luleå domkyrkoförsamling

Bra att veta:

• Inga droger och ingen alkohol (med undantag för nattvard) får finnas i församlingens lokaler.
  • Ingen rökning i lokalen eller direkt utanför entrén.
  • Ledarhundar är välkomna i församlingens lokaler. Andra djur får hålla sig utanför.
  • Om ni lånar eller hyr lokal ingår inte städning. Ni ska lämna lokalen i det skick den var före ni lånade den. Utebliven eller bristfällig städning debiteras.
  • Lokalerna kan som regel hyras ut vardagar mellan kl. 8.00 och 22.00. På helger gäller andra tider.

Se även de ordningsregler för lokalen som finns på plats.