Till innehållet Till undermeny
Lyssna

Löftadalens pastorat

Välkommen till Svenska kyrkan i Åsa och Frillesås med omnejd. Svenska kyrkan finns här för dig i livets olika skeden, i så väl glädje som i sorg. Tillsammans är vi alla viktiga byggstenar, både i gudstjänster och verksamheter. Välkommen!

Om oss & kontakt

Åsa och Frillesås är huvudorterna i Svenska kyrkan, Löftadalens pastorat. Här hittar du information om de församlingar och kyrkor som ligger runt omkring tätorterna. Du hittar även kontaktinformation och till exempel hur du hittar till våra kyrkor. Vi ses!

Kalender

Här får du information om tid & plats för alla evenemang, gudstjänster och grupper i Löftadalens pastorat.

Allhelgonahelgen

Här hittar du information om de utökade öppettiderna och om musik som framförs under Allhelgonahelgen.

För barnen

Här hittar du information om verksamheter för barn och föräldrar i Löftadalens pastorat.

Öppet hus i Idala

Välkommen till öppet hus med aktiviteter hösten/vintern 2024

Requiem av Johannes Brahms

Konsert i Ölmevalla kyrka Söndag 10/11 Kl. 18:00. Här hittar du mer information om medverkande, biljetter och verket.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Konstutställningar i S:t Lars kyrka i Åsa

Löpande ställer olika konstnärer ut sin konst i S:t Lars kyrka. Här hittar du information om de aktuella konstnärerna.

Bröllop - boka & läs mer

"Och störst av allt är kärleken". Att gifta sig är något stort. Man får dela sin kärlek till sin partner med familj, släkt och vänner. Att planera ett bröllop kan vara en stor uppgift. Här hittar du onlinebokning, information om till exempel psalmer och kontaktuppgifter som gör planeringen lite lättare. Vi ses i kyrkan!

Bönepodden

Lyssna till det senaste avsnittet av Bönepodden direkt i webbläsaren!

Musik & körer

Tycker du om att sjunga och vill dela glädjen att sjunga tillsammans med andra? Här kan du läsa mer om musik och körer i Löftadalens pastorat.

Våra kyrkor

Här hittar du information om alla kyrkor och församlingshem som finns i Löftadalens pastorat.