Om oss & kontakt

Välkommen till Svenska kyrkan, Löftadalens Pastorat!  Här hittar du öppettider, information om kyrkor, evenemang, församlingar och kontaktuppgifter bland annat. Välkommen!

Kontaktformulär

Vill du snabbt och enkelt ta kontakt, fyll i formuläret nedan så hör vi av oss till dig. Längre ner på sidan hittar du även telefon- och öppettider.

Fyll i formuläret och skicka så kontaktar vi dig. Börja med att kryssa för vad ärendet gäller.

Genom att skicka in formuläret godkänner du vår hantering av personuppgifter. Mer information om dessa hittar du här.

Du är alltid välkommen att besöka din kyrka och församling. Kanske för att fira gudstjänst, närvara vid någons dop, begravning, bröllop eller bara för gemenskapen. Kanske vill du delta i någon av våra verksamheter, föredragskvällar eller körer. Kanske vill du ha ett enskilt samtal med någon av våra präster eller diakoner. Oavsett är du varmt välkommen till Löftadalens pastorat.

Åsa och Frillesås är de två största orterna inom Löftadalens pastorat. Ett pastorat är en samlande organisation för flera församlingar. I Löftadalens pastorat finns följande församlingar: Ölmevalla, Landa, Frillesås, Gällinge och Idala. En församling är en brokig samling människor av sökare, bekännare, tvivlare och troende. Vi är alla olika, men församling är vi tillsammans. Här hittar du bland annat organissationskarta och vilka som sitter i de olika råden.
Inom Löftadalens pastorat finns också sju kyrkor.

Kontakta oss!

%20loftadalens.pastorat@svenskakyrkan.se

Telefon - 0340 740 500

Telefon- & öppettid för exepditionen:

• mån, tis, tors, fre kl. 10-11.30
  • måndag eftermiddag mellan kl. 15-17.
  • Övrig tid svarar/öppnar vi om möjligt.

Postadress:
Box 104
43905 ÅSA

Besöksadress:
Stenviksvägen 13
43953 ÅSA

När händer det?

Klicka på länken för att komma till vår kalender. Där hittar du info om gudstjänster och evenemang.

Läs vår kalender här!

Så blir du medlem

Här kan du bli medlem i Svenska kyrkan och läsa mer om vad medlemskapet innebär.