Foto: Andreas Karlsson

Begravning

En dag är vår stund på jorden över, kort och flyktigt eller mättad av dagar. Att livet är ändligt väcker starka känslor i oss. Kristen tro vill bidra med både tröst och hopp.

I samband med ett dödsfall har de anhöriga många kontakter med församlingen. Vid själaringning och tacksägelse, i samband med begravning och i några fall genom att den som har sorg vill delta i en Leva vidare-grupp. Vi delar det omöjliga med varandra.
Välkommen att kontakta församlingsexpeditionen om du vill veta mer eller har frågor!

Hitta graven
Du kan själv söka efter gravar i vårt gravregister via www.gravar.se Du söker på på kyrkogårdsförvaltningen i Löftadalen.
Gravbok började föras först på 1940-talet, så innan dess är informationen om de gravsatta bristfällig eller saknas.

Du kan kontakta gravadministrationen på tel. 0340-74 05 33 vid frågor eller om du inte hittar graven som du söker.

Du kan också läsa vår begravningsfolder för mer information

Vårt begravningsombud är: Sten Kristoferson.
Du kan mejla Sten på: germund44@gmail.com
Här kan du läsa mer om vad ett begravningsombud gör

Begravningsfrågor - 0340-74 05 33
Telefon - 0340 74 05 00
Telefontid mån-tis & tors-fre kl 9.30-10.30. Övrig tid svarar vi om möjligt.

Skicka loftadalens.pastorat@svenskakyrkan.se

Besöksadress:
Stenviksvägen 13
43953 ÅSA

Postadress:
Box 104
43905 ÅSA

Någon att prata med

När livet känns tungt, man känner sorg och saknad eller när man bara behöver någon som lyssnar kan man ta kontakt med våra präster eller diakoner. Här hittar du också kontaktinformation till kyrkans jourtjänst och jourhavande präst som finns tillgängliga dygnet runt.

Hitta graven

Via Gravar.se kan du söka efter specifika gravar på våra kyrkogårdar.