Kumlas barnkör "Non-Stop" (6-12 år)

Kom med och sjung och ha det extraordinärt roligt tillsammans med kompisar och körledare.

Kumlas barnkör "Non-Stop" (6-12 år)

Vi träffas onsdagar

kl. 16.30-17.15

i Kumla församlingshem

I barnkören arbetar vi med att lära känna och utveckla den egna rösten. På ett lustfyllt och kreativt sätt blandar vi sång med rörelse, gestaltning, röstteknik och musikaliska färdigheter. Vi provar olika musikstilar där barnens delaktighet i valet av repertoaren värdesätts. I barnkören provar vi på stämsång.

Här kan du sjunga musikal, i luciatåg, sjunga med andra eller kanske prova att sjunga solo? Vi sjunger också i kyrkan på någon gudstjänst för att dela med oss av det vi gör på kören. Häng med och se vad vi hittar på!

Coming Up

För dig som är 11-12 år finns en extra stund efter barnkörens repetition där vi övar lite extra och prova på lite mer utmaningar. Vi stannar kvar och sjunger i 15 minuter.

För dig som är väntande vuxen kommer det att finnas en kopp kaffe/te om du så önskar under tiden barnen sjunger.

Anmäl er till ansvarig körledare.