Kyrkans Hus i Fristad
Foto: Fristads församling

Kyrkans Hus

I Kyrkans Hus finner du Fristads församlings pastorsexpedition. Här bedriver vi en stor verksamhet för barn, ungdomar och vuxna. Nästan varje dag har vi någon grupp som träffas här.

Kyrkans hus är det stora bruna tegelhuset som ligger utefter huvudgatan, Stora vägen, i Fristad. Det byggdes under 1970-talet men har genomgått omfattande invändiga renoveringar, främst på övervåningen.

Här bedriver vi en omfattande verksamhet för barn och ungdomar men även för vuxna. Nästan varje dag har vi någon grupp igång. Finns det utrymme lånar vi gärna ut samlingslokalerna till främst dop, vigsel och begravningssamlingar men även till medlemmar i Svenska kyrkan, skolor, grupper och föreningar. Om du önskar låna lokalen ringer du till Kyrkans Hus tel. 033-22 23 00 för bokning. Du hämtar nyckel och information om utrymningsvägar en vardag före klockan 12.00.

Stora salen rymmer ca 200 personer
Lilla salen rymmer ca 50 personer

Köket är stort och fräscht med porslin för åtminstone100 personer.

Vid lån av lokaler:

• Alkoholfritt.
  • Du ansvarar för att kontrollera att porslin och möbler finns så att det räcker till din samling.
  • Du kommer och hämtar nyckel och får information om larm och utrymningsvägar en vardag före klockan 12.00.
  • Du städar och återställer lokalen i det skick som när du kom.

Välkommen!