Barn, ungdom, familj i Vessige Okome

I Vessige och Okome församlingar finns det grupper för både småbarn, skolbarn och föräldrar!

Låt barnen komma till mig och hindra dem inte. Guds rike tillhör sådana som de. -Markus 10:14
Barns funderingar om livets små och stora frågor är viktiga och något som kyrkan tar på allvar.
Vessige och Okome församlingar erbjuder grupper för barn och deras familjer, där det finns utrymme för utveckling i både lek och allvar. Allt med en inkluderande anda av att alla är välkomna, med  betoning på att just du är värdefull.

En trygg miljö där man får en chans att utvecklas och vara sig själv är viktigt för alla barn.
I våra grupper gör vi många roliga aktiviteter som att baka, pyssla, åka på utflykt, sjunga och fika.
Vi har också andakt och tar upp frågor som barnen tycker är viktiga. I en del grupper måste man anmäla sig för att få en plats. Det finns också grupper där föranmälan inte behövs.

Hjärta Foto: Pixabay

Nedan kan du läsa om alla grupper som finns i Vessige och Okome församlingar!

Fredagsfrukost i Vessige-Okome

Kom och ät en god frukost innan skolan! För åk 3-9. Ojämna veckor i Vessige och jämna i Okome! Start v. 36.

Våra grupper

Kyrkis & Svettis i Vessige

För alla åldrar och oavsett tränings(o)vana!

Öppen förskola i Slöinge

För barn 0-5 år med vuxen! Måndagar kl. 9.30-11.00 i Slöinge församlingshem. Ingen öppen förskola 19/2, 18/3 & 1/4.

MiniMega i Okome

För barn åk F-3. Höstterminen startar v. 36 och vårterminen startar v. 3.

Soul*Children

För barn och ungdomar åk 4-6. Höstterminen startar v. 36 och vårterminen startar v. 3.

Ministars i Vessige

För årskurs F-1. Höstterminen startar v. 36 och vårterminen startar v. 4.

Megastars i Vessige

För barn i årskurs 2-3. Höstterminen startar v. 36 och vårterminen startar v. 4.

Golden Gospel Youth Choir

KÖREN PAUSAR FRAM TILL 11 AUG (preliminärt datum) Ungdomskör för dig i åk 7 och uppåt. Torsdagar kl 17.30-19.30 i Okome kyrka. Vi sjunger modern musik, mycket gospel och annat svängigt.

Sång, ungdomar, konfirmander, grupp

Konfirmation i Vessige & Okome

Att konfirmera sig är att ge sig själv chansen att fundera lite extra på det viktigaste som finns – du själv!

Barn håller händerna på pappershjärta

Anmälan till barngrupper i Vessige-Okome

Välj vilken/vilka grupper du vill anmäla till!