Sång, ungdomar, konfirmander, grupp
Foto: Magnus Aronson/IKON

Konfirmation i Vessige & Okome

Att konfirmera sig är att ge sig själv chansen att fundera lite extra på det viktigaste som finns – du själv!

Konfa i Vessige/Okome

Vi träffas varannan tisdag i Vessige kyrka.
Vi har ett helgläger på hösten samt gör en resa på påsklovet.

Konfirmationstiden

Under konfirmationstiden får du tillfälle att på ett kul och intressant sätt lära dig mer om kristen tro. Fundera och samtala om vad du vill med ditt liv. Du får chansen att lära känna nya kompisar och åka på konfirmationsläger.

Vi tror att man lär sig bäst om man har kul samtidigt. Därför består vår konfirmationsundervisning av en massa olika aktiviteter och delar såsom musik, diskussioner, lekar, film och gruppövningar. Kristen tro är mer än fakta. Under andakt får du chansen att varva ner och för dig själv fundera på vem Gud är och vad egen tro kan vara.

Anmälan konfirmation

Anmälan till Vessige & Okome församlingars konfirmationsgrupp 2023/2024. Anmäl dig senast 30 juni 2023. Info: Sofi Wernersson, 072-465 33 14, e-post: sofi.wernersson@svenskakyrkan.se

Är du döpt?

KONTAKTUPPGIFTER TILL SAMTLIGA VÅRDNADSHAVARE

ÄR DET OK ATT ER UNGDOM MEDVERKAR PÅ BILD I PASTORATETS/FÖRSAMLINGENS INFORMATIONSKANALER? (Webbsida, blogg, Facebook, Instagram, folder osv.)