Vardagssvenska

Träna svenska i din takt!

Välkommen till vardagssvenska i Idélabbets lokal, Mälarö torg 14b i Ekerö centrum.
Måndagar kl 10-12 och 13-15.
Fredagar kl 13-15.
Vi tränar på att prata, läsa och skriva svenska tillsammans. Förändras läget och vi åter behöver hålla mer avstånd delar vi upp oss och tränar svenska i promenadform.
 Under vår, sommar, höst ses vi även på vår ”Mötesplats Odlingslotten” vid Sjöängens trädgårdsförening, Tranholmsvägen,
Torsdagar kl 10-12 och lördagar kl 10.30-ca 13.
Vi tränar svenska medan vi planterar, rensar ogräs, skördar snickrar och har trevligt tillsammans. Från november fortsätter vi torsdagar kl 10-12  inomhus i Ekebyhovskyrkan. Vi uppdaterar här på hemsidan när vi startar upp på odlingslotten våren 2023.
Varmt välkommen.
Vi ses!

Välkommen till vardagssvenska!

Under höst, vinter och tidig vår ses vi om Coronaläget tillåter i Idélabbets lokal, Mälarötorg 14b, Ekerö centrum. Måndagar kl 10-12 och 13-15. Fredagar 13-15.
Vi tränar på att prata, läsa och skriva svenska tillsammans. Förändras läget och vi åter behöver hålla mer avstånd. delar vi upp oss och tränar svenska i promenadform.

Mötesplats Odlingslotten

Under vår, sommar, höst ses vi även på vår ”Mötesplats Odlingslotten” vid Sjöängens trädgårdsförening, Tranholmsvägen. Torsdagar kl 10-12 och lördagar kl 10.30-ca 13.
Vi tränar svenska medan vi planterar, rensar ogräs, skördar snickrar och har trevligt tillsammans. När det blir för kallt att vara ute fortsätter vi torsdagar kl 10-12 inomhus i Ekebyhovskyrkan.

Vi uppdaterar här på hemsidan när vi stänger odlingslotten för odlingssäsongen 2022 och när vi startar upp våren 2023.

Varmt välkommen!

Mötesplats odlingslotten

För dig som gillar odling och vill träffa nya vänner!