Foto: Petter Edberg

Dals-Eds församling

Dals-Eds församling tillhör Karlstads stift och ligger naturskönt i norra Dalsland. Den består av 6 socknar som med tiden blivit en församling som spänner från norska gränsen över skog och sjö till jordbruksbygder i söder.

Påskens gudstjänster och musik

Här kan du läsa om våra gudstjänster under påsk. Påsken är kyrkans största helg. Vi firar att Jesus besegrar döden. Välkommen!

Rockmusiker ger kyrkokonsert i själslig ton. Lördag 6 april kl.17.00 i Nössemarks kyrka

ur repertoaren: Amazing grace, Så skimrande var aldrig havet, Nocturne, God only knows m.m.

Församlingsafton tisdag 16 april

Rölanda församlingshem kl 17.00. ”Skolor i Rölanda/historia och minnen”. Inledare: Greger Mossberg, Kent Karlsson och Rune Forsdahl. Kaffeservering. Hjärtligt välkommen!

Den som älskar - mässmusik av Stina Wessman Söndag 21/4 kl.16.00 i Dals-Eds kyrka

Dals-Eds Ungdomskör, Kör/Musikensemblen med solister i sång, fiol, klarinett, kontrabas, gitarr, trumpet m.m.

Dop

I dopet fogas barnet in i livets stora sammanhang. Det är början på en gemenskap med Gud som omfattar hela livet. Genom dopet blir barnet medlem i Svenska kyrkan. Välkommen att kontakta expeditionen vid frågor och bokningar. Ring eller maila.

Ett av ljusen i en ljusbärare av svart smide har just brunnit ut.

Kondoleans

Det kan ibland vara svårt att veta hur man ska visa sitt deltagande till de anhöriga i samband med ett dödsfall. Förutom att prata direkt med de anhöriga eller lämna blommor så kan man skicka en kondoleans i samband med begravningen.

Vi vill finnas här för dig!

Många av oss upplever denna tid som väldigt orolig, svår och kämpig. Om du behöver någon att samtala med är du varmt välkommen att höra av dig.   Johanna Andersson, komminister, 0534-10113 Malin Henriksson, kyrkoherde, 0534-100 84 eller Inga-Lill Tellskog, diakoniassistent, 0534-101 57. Behöver du hjälp att handla? Du är välkommen att kontakta Inga-Lill Tellskog, 0534-101 57

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Expeditionen

Expeditionen: 0534-10070

Våra öppettider:

Måndag kl 9.00-13.00

Torsdag kl 14.00-16.00

Mailadress: dals-eds.forsamling@svenskakyrkan.se

Är vi på plats på expeditionen kan du nå oss direkt på 0534-107 66.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Be en bön. Tänd ett ljus.

Till bönewebben

Har du laddat ner appen Kyrkguiden?

Kyrkguiden är Svenska kyrkans app för den som vill veta vad som händer inom Svenska kyrkan, och som vill ha hjälp att hitta till våra olika kyrkor och aktiviteter. Appen finns för både Iphone och Android.