Dop

I dopet fogas barnet in i livets stora sammanhang. Det är början på en gemenskap med Gud som omfattar hela livet. Genom dopet blir barnet medlem i Svenska kyrkan. Välkommen att kontakta expeditionen vid frågor och bokningar. Ring eller maila.

Dop kan äga rum i alla våra kyrkor i församlingen, vilket innefattar Dals-Eds kyrka, Gesäter kyrka, Håbol kyrka, Nössemark kyrka, Rölanda kyrka och Töftedal kyrka. Valet av kyrka hänger bland annat samman med önskemål av er, om dopdag, präst och dopgudstjänstens utformning.

Varje söndag erbjuds dop, i första hand i någon av gudstjänsterna eller som enskilt dop, då i direkt anslutning till den senaste gudstjänsten, och i den kyrkan. Vi har även doplördagar inplanerade.

Kontakta expeditionen i god tid innan dopet ska äga rum. Någon vecka före dopet tar prästen kontakt för ett dopsamtal, då det är möjligt att samtala om allt som har med dopet att göra som psalmer mm.

Välkommen att kontakta expeditionen vid frågor och bokningar. Ring eller maila.

0534-100 70 våra öppettider: Måndag kl 9.00-13.00 och torsdag kl 14.00-16.00.
Är vi på plats på expeditionen kan du nå oss direkt på 0534-107 66.

dals-eds.forsamling@svenskakyrkan.se