Ett av ljusen i en ljusbärare av svart smide har just brunnit ut.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Kondoleans

Det kan ibland vara svårt att veta hur man ska visa sitt deltagande till de anhöriga i samband med ett dödsfall. Förutom att prata direkt med de anhöriga eller lämna blommor så kan man skicka en kondoleans i samband med begravningen.

Att kondolera innebär att man uttrycker sitt deltagande till de anhöriga till någon som avlidit. Man kan framföra sina kondoleanser personligen, men även som ett bidrag till någon fond eller hjälporganisation. Kanske har det funnits önskemål från den avlidne om att bidraga till någon speciell fond.

Vår församling tar emot minneshälsningar till följande:
Dals-Eds minnesfond
Gesäters minnesfond
Håbols minnesfond
Nössemarks minnesfond
Rölanda minnesfond
Töftedals Minnesfond

Fyll i formuläret här nedanför och betala sedan in valfri gåvan till församlingens bankgiro: 5061-7489 eller via swish: 123 304 34 11. Ange vid betalningen ditt namn och vilken minnesfond.

Ange nedan ditt namn, avlidens namn, datum och plats för begravningsgudstjänst, till vilken minnesfond gåvan skall användas, samt din hälsning/ dikt (vila i frid, en sista hälsning, vår sista hälsning etc.).

Det går också bra att komma in eller ringa till pastorsexpeditionen.

Öppettider:
Måndag 9.00-13.00
Torsdag 14.00-16.00

Telefonnummer:

Kondoleans

Välj en av dessa minnesfonder.