Foto: Ikon

Öppna förskolan i Ängbykyrkan

Är du hemma med barn? Varmt välkommen till vår öppna förskola i Ängbykyrkan för barn 0-6 år.

Öppna förskolan är en mötesplats för bebisar, barn, föräldrar och andra närstående.

Det här är en plats där det viktiga i livet får plats; samtal, gemenskap, livsfrågor och att bygga upp ett socialt nätverk kring barnet och familjen. En chans att knyta nya kontakter såväl som att träffa gamla vänner.

I vårt kök finns fika, smörgås, kaffe, barnmat och frukt att köpa.

Vi har sångstund varje dag kl 10.30.

Varmt välkommen!

Öppettider:

Måndagar 09.30 – 12.30 & 13 – 15 för barn 0 – 8 månader

Tisdagar 09.30 – 12.30 & 15.00 – 17.30

Onsdagar 09.30 – 12.30 & 13 – 15 för regnbågsfamiljer

Torsdagar 09.30 – 15.00

Fredagar 09.30 – 13.00

Stängt under våren 2024

Vecka 12 stängt pga påskvandring

Tors 28/3 stängt skärtorsdag

Om Öppna förskola

Öppna förskolan är en mötesplats för barn och föräldrar under den tid som du är hemma med ditt barn, till exempel som föräldraledig, dagledig eller arbetslös. Hit kan du komma för att pyssla, leka, sjunga, fika och träffa andra barn och vuxna som du kan lära känna och dela erfarenheter med.

Här finns en plats för mycket av det som är viktigt i livet; samtal, gemenskap, livsfrågor och att bygga upp ett socialt nätverk kring barnet och familjen. En chans att knyta nya kontakter såväl som att träffa gamla vänner.

Varmt välkommen!

Hitta hit

Öppna förskolan ligger i Ängbykyrkan, Kyrkbacken 9. Med kollektivtrafiken tar du dig lättast hit med buss eller tunnelbana till Islandstorget.