Mötesplatser

Känslan av gemenskap är viktig. Svenska kyrkan är en mötesplats genom hela livet där vi kan träffa varandra, dela erfarenheter och inspireras. Bromma församling har aktiviteter för alla åldrar.

Många människor kommer i kontakt med kyrkan någon gång i livet. Kanske har du besökt någon av våra kyrkor eller deltagit i en gudstjänst i samband med dop, konfirmation, vigsel eller begravning.

Men Svenska kyrkan är mycket mer än så. Till oss i Bromma församling är alla välkomna att dela vardag och fest, antingen du bott i vår församling i hela ditt liv eller endast är på tillfälligt besök. Vi har verksamheter för alla åldrar och inom olika områden. Du är välkommen oavsett vem du är.

Barn & familj

Bromma församling är en social och kreativ plats för dina barn. Här kan de bland annat leka i Öppna förskolan, sjunga i kör eller träffa nya vänner på Efter plugget.

Ungdom

Unga människor kan och vill! Bromma församling vill vara en mötesplats för unga människor där alla är välkomna och kan vara sig själva. Vi erbjuder samtal och rum för egna idéer och funderingar kring livet och tron.

Vuxen

I Bromma församling har vi många olika slags mötesplatser för dig som söker gemenskap och utveckling.

Musik & kör

Sången och musiken höjer kvaliteten på våra gudstjänster, andakter och samlingar, och erbjuder en stor gemenskap. I Bromma församling hittar du ett rikt kör- & musikprogram för alla åldrar.

Kurser, kultur, föreläsningar & retreat

Att ta del av kunskap är påfyllning för själen. I Bromma församling kan du utvecklas genom mötet med andra perspektiv. Flera gånger per termin bjuder vi in till kurser, kulturevenemang, föreläsningar och retreat.

Pilgrimsvandra med oss 2024

Bryt vardagens mönster, träffa människor du kanske inte skulle möta i vanliga livet och aktivera kropp och själ.