Foto: Ikon

Barn & familj

Bromma församling är en social och kreativ plats för dina barn. Här kan de bland annat leka i Öppna förskolan, sjunga i kör eller träffa nya vänner på Efter plugget.

Öppna förskolan i Ängbykyrkan

Är du hemma med barn? Varmt välkommen till vår öppna förskola i Ängbykyrkan för barn 0-6 år.

Öppna förskolan i Annedal

På vardagar träffas daglediga föräldrar och barn i Annedal (Kvarterskyrkan Mariehäll). Varmt välkomna!

Miniorer i Mariehäll

En grupp för dig som går i årskurs 1–3 och vill leka, pyssla och upptäcka Bibeln. Vi träffas måndagar kl. 15.00–17.00.

Efter plugget

Efter plugget i Ängbykyrkan är en grupp för dig som går i årskurs 4–6. Vi träffas på torsdagar kl. 14.00–17.00.

Barnkörer

I kyrkans körsång får barnen ta plats. Här får barnen sjunga ut, sträcka på sig och ta i från tårna. Bromma församling har fyra barnkörer för olika åldersgrupper.

Skolkyrkan

Skolkyrkan i Bromma vill vara en resurs för skolans arbete och ett stöd för dess lärare och elever.

Appen Kyrkan

I Svenska kyrkans nya app Kyrkan får barn i förskoleåldern möjlighet att lära sig mer om Svenska kyrkans tro och traditioner genom interaktiva spel.

Himlaskoj för barn under gudstjänsten i Ängbykyrkan!

På söndagar har vi himla skoj ihop i Ängbykyrkans barnlokaler.