Insamlingar

Att ge en gåva är att ge en annan människa ett hopp, en möjlighet och en framtid. Gåvor kan vara av olika slag - tid, kunskap, omtanke, saker, pengar. På den här sidan berättar vi om våra insamlingar.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Vi lever alla under samma himmel, men delar inte lika på jordens resurser. Du kan vara med och förändra det!

Tidigare insamlingar

Någon håller en korg fylld med sedlar.

Insamlingsresultat

Hur mycket blev det och vad hände sedan?

Åkerbo för Ukraina

Från mars till augusti år 2022 samlade vi in medel till ACT Svenska kyrkans insatser kring kriget i Ukraina. Insamlingsmålet var 10 kr per boende i församlingen, 150 970 kr. Vi är glada att meddela ett insamlingsresultat på hela 162 094,70 kr. Tack till alla som bidragit!

Insamling till Sankta Clara

Hösten 2021 åkte ungdomar från Åkerbo för att dela ut insamlade medel till behövande människor i Stockholm. Klicka här för att läsa mer!

Act Svenska kyrkans insamlingar

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Vattenflaskor lyfts av från flaket av en last bil. Två män i blåa organisationsjackor.

Ge en gåva till katastrofinsatser

Krig, svält och naturkatastrofer slår sönder miljoner människors tillvaro varje dag. Act Svenska kyrkan samarbetar med partner runt om i världen som finns på plats före, under och efter katastrofen. Din gåva gör skillnad!

Act Svenska kyrkans gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor och som förändrar liv. Ge en gåva fylld med mod, hopp och medmänsklighet.