Julklappshjälpen

Det finns familjer i vår församling som oroar sig för hur de ska ha möjlighet att köpa julmat och julklappar. Här kan du både skänka pengar till julklappar och ansöka om ekonomiskt stöd.

Kyrkans diakoner möter många människor som behöver stöd och hjälp. Men som tur är även många människor som vill ge och kan dela med sig!

Vill du ge en extra julklapp?

Du som vill skänka en gåva kan:

1. swisha till 123 080 37 75
  2. betala via bankgiro till 809-3346
    betalningsmottagare är Åkerbo församling
    Märk din inbetalning med ”Julklapp”

Diakonerna omvandlar varenda krona till julklappar och presentkort. Inget går till omkostnader. Julklappar och presentkort delas sedan ut till de som behöver.

Ekonomiskt stöd

Här finns möjlighet att ansöka om ekonomiskt stöd från församlingen. I advents- och juletid kan du även söka ekonomiskt stöd för julklappsköp.

En diakon håller en annans hand i sina händer. Ett stearinljus med kristusmonogram brinner på bordet mellan dem.

Diakoni - omsorg om varandra

Diakoni handlar om att genom delaktighet, med respekt och i ömsesidig solidaritet möta människor i utsatta livssituationer.