Foto: Bengt Bager

Salems församling

Välkommen till en församling som erbjuder något för alla. Här finns en av Stockholms äldsta och vackraste kyrkor, Salems kyrka, belägen precis vid Bornsjön. Här finns också Säby kyrka och församlingshem, mitt emot Salems centrum.

En mobil, en pratbubbla och ett kuvert mot en blå bakgrund.

Kontakt & Öppetider

Här finns kontaktuppgifter till bokning, expedition och alla medarbetare i Salems församling. Expeditionen: 070-618 39 19, telefontid mån-fre kl 9-12.

Dop, vigsel och begravning

Salems församling finns för dig i livets alla skeden. Här kan du läsa om dop, vigsel och begravning.

Kalender

Högmässa, öppen förskola, konsert, bibelfrukost och mycket mer. Här finns kalendern med allt som händer i Salems församling.

I FOKUS JUST NU

Psalmer, sånger eller mittemellan

Torsdagsträffen med Tommie Sewón!

Påsken i Salems församling 2024

Vad händer i kyrkan i påsk?

Vi finns till för dig

Kyrkor och lokaler

I Salems församling finns bland annat två mycket olika kyrkor och en kyrkskola som är populär för dopfika. Välkommen att ta en närmre titt.

Livet i Salems församling

Salems församling vill vara en mötesplats för alla. Välkommen in i gemenskapen.

Barn

Salems församling har aktiviteter för barn i alla åldrar – öppen förskola, körer, kyrkvisningar, bibeläventyr och gudstjänster med små och stora.

En kvinnlig diakon och en äldre kvinna sitter utomhus på en bänk och samtalar.

Samtal och stöd

I Salems församling är den mänskliga kontakten aldrig långt borta. Här finns alltid någon som lyssnar och ger stöd.

Mötesplatser

Välkommen att ta del av mötesplatser, kurser och träffar. Här kan du umgås med andra, fördjupa din tro, lyssna till föredrag och musik, eller ta chansen att bara vara.

En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.

Ungdom

Kom hit och träffa nya kompisar, snacka och häng - oavsett om du är troende, sökare eller något mittemellan.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva