Foto: Gabrielle Andersson

Livet i Salems församling

Salems församling vill vara en mötesplats för alla. Välkommen in i gemenskapen.

Salems församling vill vara öppen för alla. Vi vill vara en mötesplats där alla kan känna sig välkomna, hur vår tro än ser ut. En mötesplats för alla åldrar och där människor kan möta Gud. Vi vill vara en gemenskap för växande och fördjupning i tro. Vi vill också skapa möjlighet, för alla som vill, att engagera sig i församlingens uppdrag. Känn dig varmt välkommen till Salems församling!

Gudstjänst

En gudstjänst kan gå till på många olika sätt, men vi sjunger ofta psalmer, ber både enskilt och tillsammans, läser ur Bibeln och tolkar vad bibelordet betyder för oss här och nu, i en predikan eller reflektion. En gudstjänst är alltid offentlig. Du som vill delta är välkommen, precis som den du är.

Mötesplatser

Välkommen att ta del av mötesplatser, kurser och träffar. Här kan du umgås med andra, fördjupa din tro, lyssna till föredrag och musik, eller ta chansen att bara vara.

Kropp & själ

I Salems församling finns möjlighet att ta hand om både kropp och själ. Du kan delta i djupmeditation eller pilgrimsvandra. Här finns också möjlighet att bearbeta sorg i grupp, få själavårdande samtal eller diakonalt stöd.

Du behövs – Bli volontär

Att vara volontär handlar om gemenskap och om att göra en insats för andra och för sig själv. I Salems församling finns mycket att hjälpa till med. Det kan handla om att vara med vid kyrkkaffet efter söndagens gudstjänst eller att delta i vår kyrkokör.