Foto: Anna Björkdahl

Om Salems församling

En mobil, en pratbubbla och ett kuvert mot en blå bakgrund.

Kontakt & Öppetider

Här finns kontaktuppgifter till bokning, expedition och alla medarbetare i Salems församling. Expeditionen: 070-618 39 19, telefontid mån-fre kl 9-12.

Kyrkor och lokaler

I Salems församling finns bland annat två mycket olika kyrkor och en kyrkskola som är populär för dopfika. Välkommen att ta en närmre titt.

Gräsmattor med gravstenar och grusgångar mellan gravarna. Ett flertal stora träd och buskar syns också, bland annat en paraplyalm som är ett träd där trädkronan hänger som ett paraply över trädstammen.

Kyrkogård

Det finns olika typer av gravar på våra kyrkogårdar, olika gravskick. Här kan du läsa om de olika gravskicken.

Omslaget till Frid #2 2022. Närbild på ett par knäppta händer,

Tidningen Frid

Tidningen Frid är en hälsning från Salems församling. Den delas ut till alla boende i Salems kommun.

Så styrs Salems församling

Vad är ett kyrkoråd? Vad har Salems församling för vision? Hur är Svenska kyrkan egentligen uppbyggd? Här får du svaren.

Leende barn

Tio skäl att tillhöra Svenska kyrkan

Du är en viktig del av Svenska kyrkan. Ditt medlemskap gör det möjligt för oss att hjälpa människor i nöd, vara en god kraft att räkna med i samhället, föra traditioner vidare in i framtiden och mycket mer. Här kommer tio konkreta skäl att tillhöra Svenska kyrkan.