Västbo Sankt Sigfrids församling

En levande kyrka i tiden-öppen och välkomnande dit alla kan komma oavsett var man befinner sig på trons väg.

Gislaveds pastorat
Bullfest Västbo Sakt Sigfrid

Bullfest

Som en del av Act:s fasteaktion “Dela lika och rädda liv” kommer vi i församlingen att ha olika evenemang till förmån för insamlingen.

Sopplunch

En gång i månaden träffas vi till sopplunch i Reftele församlingshem.

Stickcafé

Vi träffas 4 måndagar per termin och vi som kan hjälper de som inte kan. Vi samlas 18.00-20.30. Kom och testa!

Barngrupper

Vi har ett antal olika barngrupper och hoppas något ska passa er/era barn.

Familjegudstjänster

Här hittar ni alla våra digitala familjegudstjänster.

Filmer om kyrkorna i Gislaveds pastorat

Här har du möjlighet att besöka varje kyrka via en liten film. En kort historik som ger dig mer kunskap. Det finns även möjlighet att lyssna på dessa filmer när du besöker våra kyrkor. Klicka här för att komma till filmerna!

Digital kyrkogårdsvandring

Nu finns det möjlighet att gå en digital kyrkogårdsvandring på kyrkogårdarna i Anderstorp, Burseryd, Båraryd, Norra Hestra, Reftele, Södra Hestra, Villstad, Våthult och Öreryd. Du kan välja att besöka dessa kyrkogårdar och med hjälp av din smartphone ta del av kyrkogårdsvandringarna eller lyssna här på webben. Välkommen!

Dop

GRATTIS OCH VÄLKOMNA TILL DOP I SVENSKA KYRKAN Nu vill vi hälsa välkommen till dop. Dopet är en helig handling, det sker bara en gång men har betydelse för hela livet.

Inbjudan till konfirmation

Det år du fyller fjorton bjuder Svenska kyrkan in till konfirmation. Konfirmation betyder bekräftelse – bekräftelse av ditt dop och dig! ​

Vigsel

Kärleken kommer från Gud. Alldeles gratis. Kyrkan vill gärna välsigna er kärlek genom ett bröllop i kyrkan eller på annan plats. Tillsammans med präst och musiker kan ni forma en högtid med personlig stil som följer er hela livet.

Begravning

När någon dör skakas tillvaron i sina grundvalar. Ingenting blir sig längre likt och tillvaron ter sig kaotisk. Ofta behöver man fixa det praktiska, samtidigt som man behöver få tid att sörja den som gått bort. Som kyrka vill vi finnas till stöd och hjälp.

Kyrkdörren

I vårt gemensamma församlingsblad kan du läsa om vår verksamhet.