Lekande barn

VuxenBarn

Vi öppnar upp för barn och vuxna som får komma hit och träffas. Leka med andra barn och andra leksaker. Du får träffa andra vuxna som befinner sig i en situation som kan vara ganska lik din. Det är som en öppen förskola med kristen grund. En vanlig träff innehåller lek, sångstund, fika och andakt.

Barn är välkomna tillsammans med förälder eller annan vuxen. Sångstund, lek, pyssel, fika och en samling där vi pratar om Jesus på barnens villkor.

Ingen anmälan till någon av grupperna. Det är uppehåll under jul och sommar. Titta i kalendern för att se om det är den dag du planerat in.

Apelvikshöjds kyrka

Onsdagar 14:00-16:00
Frågor och mer information: gabrielle.henning@svenskakyrkan.se, 0340-81 335
Apelvikshöjds kyrka finns på Rödaledstigen 24

Sollyckans kyrka

Onsdagar 14:00-16:00
Frågor och mer information: marie.e.andersson@svenskakyrkan.se, 0340-81 333
Sollyckans kyrka finns på Föreningsgatan 54

Barn och familj

Vuxen-Barn, Church Friday, korsdraget och mycket mer finns för barn och familjer i Varbergs församling. Eller kanske en kör är det som passar bäst.

Pyssel

4-5-årsgrupp

Fredagar 9:00-12:00 i Sollyckans kyrka.

Pyssel

Korsdraget

För barn 6-8 år. Tisdagar 16:15-17:30 i Sollyckans kyrka.