Hand som håller i en rykande kopp med svart kaffe.
Foto: Unsplash

Pilgrimscaféet

Pilgrimscaféet utgör hjärtat av Pilgrimscentrum. Mellan 28 mars och 23 juni är caféet stängt. Pilgrimscentrum öppnar igen 24 juni.

Ta en rundtur inne på Pilgrimscentrum

Välkommen in

Pilgrimens dag

Välkommen på en spännande dag med temat Vägen till Livet. Dagen bjuder både på vandring, meditation i rörelse i form av Jordalyft - en dansrit, mässa i Tyresö kyrka och gemenskap med andra pilgrimsvandrare och intresserade. 21 april 9-16 på Pilgrimscentrum.

Pilgrimscentrum tar en paus

28 mars till 23 juni är det stängt på Pilgrimscentrum. 24 juni öppnar vi igen.

Öppettider

Pilgrimscaféet är stängt mellan 28 mars och 23 juni 2024 med undantag för Pilgrimens dag söndag 21 april. Mer information om fortsatta öppettider kommer i juni.

Lecito Divina med mässa fortsätter som vanligt på tisdagar kl 11.00.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till tyreso.forsamling@svenskakyrkan.se.

Lectio Divina med mässa

Vi läser en kortare text från Bibeln, långsamt och med tro på att Gud har ett speciellt ord för var och en av oss idag. Vi ses tisdagar 11.00 på Pilgrimscentrum. Efteråt firar vi mässa tillsammans.