Foto: Alex & Martin/IKON

Barn & Unga

Roliga aktiviteter för små och stora barn. Konfirmation och ledarutbildning för ungdomar.

Konfirmation för dig som är 17 år eller äldre

Valde du att inte konfirmeras i årskurs åtta? Är du nyfiken och vill utforska vad kristen tro kan betyda för dig? Täby församling erbjuder dig som inte är konfirmerad en möjlighet att konfirmeras som tonåring eller som vuxen.

Familjeläger 24/5-26/5, våren 2024

En rolig upplevelse tillsammans med andra barn och vuxna. Sista anmälningsdag är 2/5.

Öppna förskolan

På Öppna förskolan träffas föräldrar och barn i en trygg och trivsam miljö för att leka, umgås och lära känna varandra och kyrkan.

Allsångsteater för barn & familj

Gör något roligt med barnen! Gå på barnföreställningar med sång och teater. Några fredagar per termin är du som förälder välkommen att ta med barnen till en föreställning.

Körskolan

Flickor och pojkar från förskoleklass är varmt välkomna till Körskolan i Tibble kyrkas lokaler.

Flickkören

Flickor 13-25 år. Välkommen att anmäla dig.

Ungdomskören

Är du intresserad av att börja sjunga i kör? Eller har du sjungit i kör förut? Är du 13-19 år? Välkommen att anmäla dig!

Kyrkan och skolan

Täby församling vänder sig till barn och ungdomar från förskoleklass till och med gymnasium.

Studiebesök för skolklasser

Täby församling erbjuder gratis studiebesök i församlingens kyrkor utformade efter läroplanen. Besöken är anpassade för förskoleklasser och årskurs 1-5. Studiebesök för skolklasser i högstadiet går också bra. Här får skolklasser chans att uppleva Täbys historia och kyrkans plats i samhället. Läs mer om besöken och boka en tid för din skolklass redan idag.

Teater för skolan

Teater för livet - En serie med fem olika föreställningar för förskoleklass till årskurs 5. Spelåret 2023-2024.

Vi åker på läger

Vi åker ständigt på läger. Hela somrarna är det konfirmationsläger och under terminerna åker vi på helgläger och läger på loven. Vi åker främst till lägergården Karlberg, som är församlingens egen gård. Den ligger på Väddö.

Ledarutbildning för ungdomar

Täby församling har en ledarutbildning för ungdomar som konfirmerats. Efter tre terminer kan man söka ett ledaruppdrag .

Några barn i mjukiskläder leker med bilar på golvet.

Pedagoger

Konfirmation, barnverksamhet, läger och kurser i kristen tro: Här finns kontaktuppgifter till församlingens pedagoger, som har många arbetsfält med lärandet i centrum.

Svenska Kyrkans Unga

Svenska Kyrkans Unga i Täby har c:a 500 medlemmar. SKU arrangerar läger, cafékvällar, ungdomsmässor med mera.