Detalj ur kyrkfönster Uppståndelsen,  Ulrika Eleonora kyrka, Söderhamn.
Foto: Christina Hedin

Söderhamn och Sandarne församling

Påsk i Söderhamn och Sandarne

Se hela påskens program här OCH info om dropinvigsel/-dop i pingst!

En liten växt sticker upp ur snön.

Detta händer just nu

Välkommen till Söderhamn-Sandarne församling. Här hittar Du församlingens fortlöpande utbud och allt som är på gång i form av konserter, gudstjänster och aktiviteter.

Ogräs har växt upp i sprickorna mellan stenplattorna.

Verksamhet

Hos oss i Söderhamn-Sandarne församling finns något för alla! Oavsett om du är ute efter att hitta lugnet eller behöver ett sammanhang med hög puls. Läs mer på den här sidan.

En kompassros på en gammal karta.

Stora händelser i livet

Dop, konfirmation, bröllop och begravning är viktiga milstolpar. I kyrkan erbjuds betydelsefulla ceremonier för att uppmärksamma livets början och livets slut, och tillsammans få tacka Gud för det som varit och det som kommer.

Församlingsinstruktion

Detta är Svenska kyrkan i Söderhamn och Sandarne! Läs om våra visioner, mål och prioriteringar.

Kyrkor och kapell

Svenska kyrkan i Söderhamn och Sandarne har två kyrkor och två kapell: Ulrika Eleonora kyrka, Sandarne kyrka, Storjungfruns kapell och Västra kapellet.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Har du frågor om personuppgiftsincidenten?

Edward Vallingstam

Söderhamn och Sandarne församling

Anställd, Kommunikatör, Processledare, Dataskyddsombud

Mer om Edward Vallingstam

Kommunikatör och processledare

Svenska kyrkan i Söderhamn och Sandarne samarbetar med Sensus studieförbund vid arrangemang, i körverksamhet och annan gruppverksamhet.

GDPR och Svenska kyrkan i Söderhamn och Sandarne

Sedan 25 maj 2018 gäller en ny skärpt lagstiftning om personuppgifter. Lagen som förkortas GDPR gäller i Sverige och hela EU. Församlingens rutiner för att samla in, använda och spara personuppgifter har anpassats efter den nya lagen.