Förälder med ett barn i knäet sitter i en fåtölj.
Foto: Anne Mari Langemar

Föräldrautbildningen KOMET

Vill du ha fler trevliga stunder och färre konflikter med ditt barn?

KOMET är en utbildning för vuxna som går ut på att förbättra kommunikationen och relationen mellan föräldrar och barn.

Utbildningen är till för föräldrar som har barn mellan 3-11 år som vill undvika tjat och som vill hantera bråk och konflikter mer framgångsrikt. Under utbildningen lär du dig principer och förhållningssätt som kommer att förändra och förbättra din relation med ditt/dina barn.

Bor du i Staffanstorps kommun är det gratis att delta. Utbildningen är ett samarbete mellan Staffanstorps kommun och S:t Staffans församling.

Utbildningen

Två nya utbildningsgrupper startar i januari/februari 2024. Vi träffas en kväll i veckan (mellan klockan 17.30–20) under elva (11) veckor. En grupp träffas måndagar på Kometskolan. Den andra gruppen träffas tisdagar i församlingsgården.

För att utbildningen ska ge resultat krävs att du tränar hemma med ditt barn mellan kurskvällarna.

Anmäl dig via e-post till kometgrupp@staffanstorp.se
Uppge telefonnummer och barnets ålder i din anmälan.

Kontakta gärna oss om du har frågor

Eva Risberg, diakon S:t Staffans församling: 046-274 25 06,  eva.risberg@svenskakyrkan.se eller
Linnea Olsson, familjebehandlare Familjeteamet: 0721-89 26 85,  linnea.olsson@staffanstorp.se

Fem leende kvinnor framför solbelysta buskar.
Komets gruppledare Johanna, Ingrid, Cecilia, Eva och Linnea.