En bukett röda rosor mot en grön suddig bakgrund.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Många av livets högtider tar plats i kyrkan. Vi delar glädjen i dopet, vid konfirmation och när bröllopsklockorna ringer. Och vi delar sorgen i ett sista farväl när någon lämnar livet på jorden.

Ljuset från fönstret speglar sig i dopfatet på Brågarps kyrkas dopfunt.

Dop i S:t Staffans församling

Dopgudstjänsten är en glädjens och livets fest. Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition, som bjuder in till gemenskap.

Konfirmander tar emot nattvarden vid altarringen, belysta av solen genom fönstret.

Konfirmation

Vem är du? Vad spelar roll i ditt liv? Vad är viktigt för dig? Under tiden som konfirmand får du tid för det som är viktigt i livet – både det lekfulla, roliga, och det allvarliga.

Två par händer omsluter varandra och formar ett hjärta framför en brudklädd person.

Vigsel och bröllop

Går ni i bröllopstankar? Att gifta sig är att säga ja till kärleken.

Begravning i Brågarps kyrka med vit kista omgärdad av blommor och ljus.

Begravning - ett sista farväl

När en familjemedlem, släkting eller vän dör är det viktigt för många att få ta ett sista farväl. I kyrkan gör vi det i en begravningsgudstjänst då vi överlämnar den som har dött till Gud.