Foto: Anki Westman

Miniorer

Gruppverksamheter för barn i förskoleklass upp till årskurs tre. (Observera, åldersgrupperna varierar i församlingarna.) Pyssel, lek, bus, fika och andakt. Finns i tre av våra församlingar.

En flicka i lågstadieålder visar oss ett pyssel. Det är en vit häst med en ryttare i skapad av röda piprensare och pärlor i olika färger och material. Flickan själv har en ansiktsmålning i form av en fjäril.

Miniorer i Långsele

För barn från förskoleklass till årskurs 3, måndagar klockan 13.00-15.00 i Långsele församlingsgård. Kyrkans personal promenerar med barnen från Långsele skola till församlingsgården. Vi läser och pratar om dagens text därefter fika följt av olika kreativa aktiviteter. Efter verksamhetens slut följer personalen barnen tillbaka till fritids, alternativt kan ni hämta dem strax före kl.15.00.

Två flickor i lågstadieålder. Flickan till vänster har en ansiktsmålning i form av en fjäril. Hon håller nu på att måla sin kompis på kinden med en blå krita.

Tisdagsgruppen i Sollefteå

Miniorgrupp för barn i årskurs 2-3, tisdagar i Sollefteå församlingsgård. ”Kyrkbilen” hämtar de barn som är på fritids någon gång mellan 14.30 och 14.50. Vi läser ut Barnens bibel och sedan blir det pyssel och lek, med mera, fram till 16.30. Här hittar du information om anmälan.

En grupp barn står utomhus och spelar på en och samma bongotrumma.

Måndagsgruppen i Sollefteå

Miniorgrupp för barn i förskoleklass till årskurs 1, måndagar i trakterna kring Sollefteå kyrka. ”Kyrkbilen” hämtar de barn som är på fritids någon gång mellan 15.15 och 15.30. Vi läser ur Barnens bibel och sedan blir det lek och bus, framförallt utomhus, fram till 16.30. Information om anmälan finns här.

En pojke i lågstadieålder pysslar koncentrerat med en blå tuschpenna, rött glansigt papper. Pojken bär en svart T-shirt  med Minecraftfigurer.

Pysselklubben i Helgum

För barn i årskurs F-3, torsdagar klockan 13.00-15.00 i Valvikens kyrksal. Kyrkans personal hämtar deltagande barn vid Helgums skola och följer dem sedan tillbaka då verksamheten är slut. Vi är tillbaka på skolan vid 15.15. Vi läser och pratar om dagens text, därefter fika följt av olika kreativa aktiviteter.