Kyrkogård

Hitta gravplatsen

Sök och hitta enkelt gravar och gravsatta på våra kyrkogårdar och begravningsplats med en ny söktjänst.

Vi är anslutna till en söktjänst där du enkelt kan söka och hitta gravar och gravsatta på våra kyrkogårdar och begravningsplats, samt på ett 80-tal andra kyrkogårdsförvaltningar. Du får information om vem som är begraven, på vilken plats samt vilket kvarter och gravplatsnummer. Snart kommer du även kunna se en kyrkogårdskarta över var graven är belägen.

Söktjänsten heter ”SvenskaGravar” och är gratis att använda och du hittar den här: svenskagravar.se

Begravningsplats & kyrkogårdar

Här kan du läsa om begravningsplatserna som finns inom Österåkers pastorat.

Kyrkor & lokaler

Pastoratets fem kyrkor är Roslags-Kulla kyrka, Ljusterö kyrka, Österåkers kyrka, Östra Ryds kyrka och Åkersberga kyrka. Kyrkorna är från olika tidsepoker och har alla sin egen historia och tillkomst. Läs om kyrkorna samt våra församlingsgårdar och lokaler.

En öppen grind.

Kyrkogårdsförvaltning

Det är kyrkogårdsförvaltningen som tillsammans med gravrättsinnehavarna har ansvar för vård och skötsel av kyrkogårdarna. Om du vill ha hjälp med att sköta en gravplats kan du beställa gravskötsel genom oss.