Foto: Ewa Kummelås

Öppen förskola i Mosjö-Täby församling

För dig som har hand om små barn och vill komma till en plats för lek och umgänge i en miljö där barnen är i fokus. Stängt den 10 maj!

Fredagar kl. 9.00-12.00
Stängt den 10 maj. Sista träffen för terminen är den 24 maj.

Öppen förskola för alla åldrar med utrymme för lek, rörelse, skapande och prat.

Under öppettiden kommer ni och går när det passar er och ingen anmälan behövs.
Sångsamling för den som vill ca. kl.9.30. Och om det är många besökare kör vi en sångsamling till kl. 9.45.
Smörgåsfika till en kostnad av 25 kr/vuxen. Barn fikar gratis.
Det går också bra att ta med eget ätbart, som till exempel mat till barnen att värma i vår micro.

Vi träffas på nedre plan i Mosjö församlingshem, Prästgårdsvägen 34 Örebro.
Det går även bra att nyttja vår fina lekplats utomhus, dit ni också är välkomna alla andra dagar, även när vår verksamhet är stängd.

På vår öppna förskola finns personal med kunskap i svenskt teckenspråk.

Varmt välkomna!

Lekplatsen Mosjö

Edsberg och Mosjö-Täby kontakt

Välkommen till att besöka oss i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar! Här hittar du besöks- och kontaktuppgifter.

Ett barn visar glatt upp en bit ljusblå lera som hen jobbat med.

Gå Trygghetscirkeln i Örebro: föräldrakurs om trygghet och anknytning

Trygghetscirkeln är en satsning från Svenska kyrkan i Örebro – en kostnadsfri föräldrakurs om trygghet och anknytning, för dig som har barn i förskoleåldern. Kursen startar flera gånger per år. Välkommen med din intresseanmälan!

Ny podcast från Svenska kyrkan: Herre Gud – jag är förälder!

En podcast om trygghet och anknytning med Mats Ekerbring och Peter Kempe från Svenska kyrkan. Sju avsnitt om hur du som förälder stärker relationen till ditt barn och skapar en djupare förståelse för hur du tolkar ditt barns känslomässiga behov av trygghet, tröst, stöd och utforskande. Du hittar podcasten ”Herre Gud – jag är förälder!” på Spotify, Soundcloud och här på webben.

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Edsberg och Mosjö-Täby är två församlingar i sydvästra delarna av Örebro pastorat. Här finns levande landsbygd, medeltida kyrkor och engagerade församlingsbor som ger plats för gudsmöten i vardag och fest. Välkommen in!

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Postadress:
 Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar,
Prästgårdsvägen 34

Här hittar du våra besöksadresser

Telefon: 019-15 45 00 (Informationsservice, öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt kl. 12–13) . För avvikande öppetttider se här

E-post: edsbergs.mosjo-taby.forsamlingar@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar