En begravningsbukett av röda och lila blommor.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Kirkolliset toimitukset - Kyrkliga handlingar

Ruotsin kirkon kirkolliset toimitukset suomen sekä ruotsinkielellä - Svenska kyrkans kyrkliga handlingar på finska och svenska

KIRKOLLISET TOIMITUKSET

Kirkollisissa toimituksissa, eli kasteessa, avioliittoon vihkimisessä ja hautajaisissa, on mahdollisuus käyttää sekä suomea että ruotsia. Toimitus voidaan tehdä joko kokonaan tai osittain kaksikielisesti, esim. rukous, Raamatun tekstit tai virret voivat olla suomeksi.

Muista mainita toiveestasi toimitusta tilattaessa hautaustoimistossa tai Kirkon tiedotuspalvelulle.

KYRKLIGA HANDLINGAR

Kyrkliga handlingar som dop, vigsel och begravningar erbjuds på både finska och svenska eller i en kombination av de två helt eller delvis.

Uttryck din önskan när du är i kontakt med begravningsbyrån eller Kyrkans informationsservice.

Molnhjärta

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg hos Svenska kyrkan i Örebro. Vi finns för dig – i alla skeden av livet.