Svenska kyrkan är på plats på Järvaveckan

En mötesplats för samhällsengagemang

Varje kväll efter partiledartalet bjuder Svenska kyrkan in till ”Järva reflektioner” i Spånga kyrka på kort promenadavstånd. Där reflekterar en person med lokal anknytning över dagen. Reflektionerna följs varje kväll av en musikstund.

På dagtid finns kyrkan på plats med tält och aktiviteter.

Antje Jackelén kommer att samtala om demokratins förutsättningar och samfundens roll tillsammans med rabbinen Ute Steyer och imamen Abdulkarim Laallam på stora scenen söndag 10 juni klockan 15.30.

Vid tre tillfällen under Järvaveckan håller Svenska kyrkan seminarier.

Måndag 11 juni, Kl 18-19, Seminariescen 3, Hur kan civilsamhället minska utanförskap med idéburen innovation?

Tisdag 12 juni, Kl 18-19, Seminariescen 4, De ensamkommande ungas situation – vad händer nu? Samarbetspartner: Ung i Sverige

Söndag 17 juni, Kl 18-19, Seminariescen 4, Fred i religionens namn. Deltagare: Sveriges kristna råd, Sensus, Centrum för religionsdialog