Kvinna och man sitter i samtal.

Se människan podd med Antje Jackelén och Björn Wiman

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Björn Wiman och Antje Jackelén.

Antje Jackelen samtalar med Björn Wiman

Coronaviruset har fått omvälvande konsekvenser. För oss som personer, samhälle och mänsklighet – och som kyrka. I pandemins skugga väcks många teologiska frågor. I boken Otålig i hoppet behandlar ärkebiskop Antje Jackelén dessa frågor. I Dagen Nyheter har man under våren kunnat läsa 19 svenska och internationella författares tankar om pandemin. Texterna finns nu samlade i Corona – 19 författare om krisen. Antje Jackelén och Björn Wiman, kulturchef Dagens Nyheter, samtalar här om pandemin – och teologin.

Veckans samtal från Se människan

Se människan podd med Marie Lundström

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Marie Lundström.

Se människan podd med Tareq Taylor

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan. Veckans samtal är med Tareq Taylor som gästade scenen 2021.

Se människan podd med Magnus Malm

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Magnus Malm.

Se människan podd med Hampus Nessvold

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Hampus Nessvold.

Se människan podd med Antje Jackelén och Björn Wiman