Biljetter till Malmö arena 31 oktober 2016

Den 31 oktober 2016 kommer påve Franciskus till Sverige. Vatikanen och Lutherska världsförbundet uppmärksammar tillsammans reformationens 500-årsminne i Lund och Malmö.

Biljettsläpp till Malmö arena

Uppdatering: fler biljetter släpps 12 oktober kl. 14. Köp din via Ticketmaster.

Biljetterna släpps klockan 11.00 på fredag morgon 9 september via Ticketmaster. Priset är 100 kronor och pengarna går oavkortat till flyktingar från krigets Syrien. Fler biljetter släpps 12 oktober.

Påven besöker Lund och Malmö

Programmet under dagen består av två delar: en gudstjänst i Lunds domkyrka och ett event i Malmö arena med plats för 10 000 deltagare.

Eventet på Malmö arena startar klockan 13.30 och pågår i fyra timmar. Deltagarna kommer att kunna följa den historiska gudstjänsten i Lunds domkyrka via storbildsskärmar. Dagen innehåller filmer och berättelser med budskapet om hopp och gemensamt ansvar för världen.

Medverkande artister

Medverkar gör bland andra Malena Ernman, Cirkus Cirkör, Samuel Ljungblahd och Avicii-sångaren Sandro Cavazza, tillsammans med ett femtontal körer, husband och fler soloartister. Programmet leds av Kattis Ahlström.

Påven anländer till arenan

Eventet kulminerar då påve Franciskus anländer tillsammans med Lutherska världsförbundets ordförande, biskop Munib Younan och generalsekreteraren Martin Junge.

Biljettantal och fördelning

Sammanlagt släpps 10 000 biljetter. För att fördelningen ska bli så rättvis som möjligt distribueras ett antal av dem via katolska kyrkan och Lutherska världsförbundet.