En kvinnlig diakon sitter och samtalar med en man och en kvinna.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Diakonikassan

Det är inte alltid lätt att få ihop livet rent ekonomiskt. Steget är inte så långt för någon av oss. Listan skulle kunna göras lång om man tänker på vad som kan hända i livet.

Alla kan bli sjuka eller förlora jobbet. Samhället ska naturligtvis stå för hjälp i första hand men när det inte räcker så finns kyrkan till för att hjälpa.

Diakonikassan är ett sätt att visa med­mänsklig omsorg när någon av oss behöver hjälp. En matkasse när pengarna inte vill räcka, ett par nya skor, en vinterjacka.

Alla kan hamna i en situation när man behöver någon form av ekonomisk hjälp. Till det finns Diakonikassan. Den är uppbyggd av gåvomedel som kollekter och andra insamlingar.

Har du det tungt ekonomiskt?

Det är inte alltid så lätt att få ekonomin att gå ihop. För dig som tillhör Nederluleå församling finns möjlighet att söka bidrag från Diakonikassan. Kontakta någon av församlingens diakoner för mer information. Se kontaktuppgifter nedan.

Vill du hjälpa oss att hjälpa?

Vill du hjälpa dina medmänniskor genom att ge ett bidrag till Diakonikassan i Nederluleå församling? Då kan du swisha valfri summa till detta nummer: 123 427 58 89. Skriv ”Gåva till Diakonikassan” i meddelandefältet.