Närbild på en lysande adventsstjärna.
Foto: Alex & Martin /Ikon

Kör Stella Novis (9-13 år)

Fässbergs församlingshem, Stora salen, torsdagar från kl 15.30-16.10. Barnkörscafé är öppet i Fässbergs församlingshem från kl 15:00.

Stella Novis

Vi sjunger olika typer av sånger och ibland klassisk musik. Vi arbetar med klang och röstvård och musikteori och notläsning ingår som en del i körövningen.

Detta är en barnkör där vi vill ge möjlighet till fördjupning i att vara korist.

Stella Novis är för åldrarna 9 - 13 år.

Stella Novis kommer att framträda i samband med gudstjänst, högmässor, konserter, Lucia etc. och även i större arrangemang med de vuxna körerna i församlingen.

Vi övar i Församlingshemmet, Terrakottagatan 3 B i Stora Salen på torsdagar 15.30-16.10

Vi har ett barnkörscafé som är öppet från kl 15.00 i Fässbergs församlingshem.

Anmälan till barnkör i Fässbergs församlingshem. Jag anmäler mitt barn till:

Det är OK för mig att mitt barn finns med på bild i Svenska kyrkan Mölndals olika informationskanaler. (Webbsida/blogg/Facebook/Instagram/tryckta medier)

Kontakt vårdnadshavare

För att kunna genomföra och administrera ditt barn kommer vi att behandla era personuppgifter i våra system. Läs mer på: www.svenskakyrkan.se/molndal/personuppgiftshantering

Aktuellt för barn och familj

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 24 mars

Söndag 24 mars 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Med musikalen "Det största PåskÄgget!"

Messy Church i Fågelbergskyrkan 14 april

Söndag 14 april 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Himlastoff med flera medverkar