Benny Anderssons musik lyftes fram i Rödökörens vårkonsert.
Foto: Thorsten Stjärnered

Rödöns församling

”Rödöns församling vill med Kristus i centrum vara en öppen kyrka, där människor får uppleva gemenskap och delaktighet och blir rustade för sin vandring genom livet”

Barnverksamhet Krokom/Rödön

Här hittar du samlad barnverksamhet för Rödöns församling.

Vår vänförsamling: Agnes studerar på gymnasiet

Här kommer ett brev från Agnes Lugnile där hon berättar om sin gymnasietid.

Café Hopp

Är en plats för Dig! … som vill träffa andra över en kopp kaffe eller lättare lunch. Välkommen att titta in ofta eller någon gång. Krokoms kyrka tisdagar och torsdagar 11:00–13:00.

Café Hopp - idén bakom

– Café hopp är först och främst en mötesplats där människor kan umgås, fika billigt och ha det trevligt, säger initiativtagaren Helen Sjödin, diakon i Krokoms pastorat. Här finns plats för ideella att engagera sig och får samtidigt gemenskap och ett sammanhang på köpet.

Handkraft

För dig som vill pröva skapande och hantverk. Varje torsdagar på Café Hopp, Krokoms kyrka. 12:00-15:00

Säkra gravstenar

I Krokoms pastorat har man en gigantisk uppgift framför sig: provtrycka 11 000 gravstenar!

Radioandakter i Radio Krokom

Under våren 2024 sänder vi radioandakter i Radio Krokom, söndagar 11:00 (repris 21:00). Det går även att lyssna här på sidan.

Blombukett

Minnesfonder i pastoratet

Vill du skicka en minnesgåva till någon du vill hedra minnet av? Här hittar du minnesfonderna i Krokoms pastorat.

Förtroendevalda

Svenska kyrkan är en öppen folkkyrka som styrs av folkvalda kyrkopolitiker tillsammans med biskopar, präster och diakoner.

Kyrkbladet

Tidningen från Alsen, Aspås, Föllinge, Näskott, Offerdal, Rödön och Ås församlingar. Tidningen har ersatts av annonsering i Krokomsbladet där vi finns med på ett uppslag. Läs gärna våra tidigare utgivna tidningar.

Kom & sjung-kören

Blandad kör för sångglada daglediga, där alla kan hänga med oavsett körvana. Vi träffas i Krokoms kyrka.

Rödöns församlingsråd

I Rödöns församlingsråd sitter 5 ledamöter och 2 ersättare, under ledning av ordförande Carina Grahn Hellberg, för perioden 2022-2025

Mera skoj tillsammans

Kojbyggarna är inne på andra varvet och har testat de kojor man byggt i skogen ute i Sågbodarna.

Vi vill fortsätta tillsammans

Knut Ekdahl berättar om vännernas från Tanzania besök och varför det var viktigt för dem och oss.

Bilder från Messy church i Krokom

Rapport från Kisingá

Pastor Cornelius ger en aktuell hälsning från vänförsamlingen i Tanzania.

Biblioteket i Kisingá 2016

När nya kyrkan togs i bruk i Madisi, kunde den gamla bli samlingssal och bibliotek.

Hälsocentralen en vanlig morgon. Väntrummet är utomhus. Pastor Cornelius är herden som står vakande till höger.

Hälsocentralen

Dagligen kommer 30-40 patienter till hälsocentralen.