I livets olika skeden vill kyrkan vara med.
Foto: Thorsten Stjärnered.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Våra familjehögtider är viktiga från det vi föds till dess vi dör. Som milstolpar i livet upplevs de flestas kontakt med kyrkan.

Dop

Kyrkan välkomnar alla som vill döpa sig och bli en del i Guds stora familj. Läs mer om dopet i våra församlingar i Krokoms pastorat.

Konfirmand 2023-2024

Nu är det dags att anmäla sig till konfirmationen. Du som är född 2009 eller börjar åttan har en unik chans att fördjupa dig i frågor som rör livet och tro. Du hittar anmälan på den här sidan.

En brudgum trär vigselringen på sin blivande frus finger.

När du vill gifta dig - Vigsel

Att gifta sig i kyrkan hör ihop med traditionen. Vi firar flera andra av livets stora högtider där. Från livets början och till slut. Allt vävs samman: bygden, min egen historia, upplevelserna och drömmarna.

Någon tänder ett av ljusen vid en kista.

När någon dör - Begravning

När någon dör, finns det många frågor och mycket att ordna för. Ta hjälp av kyrkan när det gäller själaringning, tacksägelse, begravning och frågor om gravplats med mera. Församlingen vill inget hellre än att få vara ett stöd och ge tid för det svåra.

Våra präster