Ås församling

Här odlas god gemenskap

Barnverksamhet i Ås

Här hittar du samlad barnverksamhet för Ås församling.

Kaffebord

Trivselträffar i Ås

Vi samtalar, sjunger och fikar tillsammans. Också en andaktsstund. Ås församlingsgård, tisdagar 11:00 udda vecka.

Klockstapeln i Ås

Stig Nilsson från Kälom har arbetat med trä i hela sitt liv. För några år sedan fick han livets utmaning: Återskapa Ås gamla klockstapel från 1500-talet som inte längre finns kvar!

Säkra gravstenar

I Krokoms pastorat har man en gigantisk uppgift framför sig: provtrycka 11 000 gravstenar!

Radioandakter i Radio Krokom

Under våren 2024 sänder vi radioandakter i Radio Krokom, söndagar 11:00 (repris 21:00). Det går även att lyssna här på sidan.

Blombukett

Minnesfonder i pastoratet

Vill du skicka en minnesgåva till någon du vill hedra minnet av? Här hittar du minnesfonderna i Krokoms pastorat.

Förtroendevalda

Svenska kyrkan är en öppen folkkyrka som styrs av folkvalda kyrkopolitiker tillsammans med biskopar, präster och diakoner.

Kyrkbladet

Tidningen från Alsen, Aspås, Föllinge, Näskott, Offerdal, Rödön och Ås församlingar. Tidningen har ersatts av annonsering i Krokomsbladet där vi finns med på ett uppslag. Läs gärna våra tidigare utgivna tidningar.

Kom & sjung-kören

Blandad kör för sångglada daglediga, där alla kan hänga med oavsett körvana. Vi träffas i Krokoms kyrka.